Viktigt och en fantastisk Lillasyster

Jag har nog världens finaste lillasyster, hon vet vad man ska göra när något inte är som det inte borde vara. Man pratar med storasyster om det, som vet hur man ska fixa det mesta. I helgen hängde hon med mig ut på balkongen när jag skulle röka och jag förstod inte först vad det var för hon brukar inte hänga med mig ut, för hon är i mot rökning vilket är väldigt bra. Hon berättade att hon hade en kompis som höll på med bantningstabletter. Denna tjej som sysslade med det är väldigt smal och tappat väldigt mycket i vikt den senaste tiden och har även börjat kräka. Min lillasyster mådde själv inte bra över detta att veta om att en kompis sysslar med sådant. Hon hade en vän som kom över hitt och vi bestämde att de två skulle gå till deras skolsköterska för att deras vän kan ju inte fortsätta med detta. De gjorde det nu i veckan och hennes föräldrar vet om det och hon ska få hjälp nu, för att få problem med mat när man är tretton år är inget bra. Det kan sitta i resten av livet i värsta fall. Jag vet om vilket helvete det kan bli. Man kan komma att leva med dessa tankar resten av livet och aldrig mer kunna njuta av maten. Man kan tycka det är gott men man får ångest över det ändå. Blir det riktigt ila så kan man dö av det. Jag vill inte att någon ska få problem med detta, men det blir bara vanligare och vanligare. Jag vet om att många vill vara smala men alla kan inte bli det och är man redan smal ska man inte försöka gå ner i vikt. Man ska äta hälsosamt och träna på en lagom nivå men jag vet själv om hur svårt det kan vara. Man vill se bra ut, man vill vara perfekt. Men vi är alla perfekta på vårt eget sätt. Gäller bara att försöka förstå det. Men alla kan inte det och jag skulle önska att alla dessa som inte kan förstå detta ska få hjälp. För det är ett jävla träsk att hamna i om får en ätstörning. Som tur är kan man bli frisk fast att alla inte kan bli det, men många blir det. För ingen vill innerst inte leva med en ätstörning. Det finns de som lever med en pro ana och pro mia filosofi. Men jag tror inte på det, jag tror att det är en ätstörning som har gått för långt och det är därför visa lever efter dessa två filosofier. Men det kan verkar vara de bästa filosofierna som finns men det är verkligen bara skit och inget annat.         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0